Esso bensinmackspersonal 1963. En bild från inspelningen av en reklamfilm då en grupp män i företagets kläder smörjer och putsar en Scania Vabis bärgningsbil. På bilen står en veteranbil med musiker som spelar olika instrument. Företaget Svenska Esso var ett varumärke i Sverige mellan åren 1939 till 1987, då stationerna bytte namn till den nya ägarens namn Statoil. Sverige 1963.
Arne Tammer. 1913-2002. Svensk frisksportledare och känd för sin styrketräningskurs som han marknadsförde med parollen "Ge mig en kvart om dagen". Här hemma hos 1993 där han stolt visar upp han fortfarande är spänstig och i form.
Arne Tammer. 1913-2002. Svensk frisksportledare och känd för sin styrketräningskurs som han marknadsförde med parollen "Ge mig en kvart om dagen". Här hemma hos 1993 där han stolt visar upp han fortfarande är spänstig och i form.
Arne Tammer. 1913-2002. Svensk frisksportledare och känd för sin styrketräningskurs som han marknadsförde med parollen "Ge mig en kvart om dagen". Här hemma hos 1993 där han stolt visar upp han fortfarande är spänstig och i form.
Arne Tammer. 1913-2002. Svensk frisksportledare och känd för sin styrketräningskurs som han marknadsförde med parollen "Ge mig en kvart om dagen". Här hemma hos 1993 där han stolt visar upp han fortfarande är spänstig och i form.
Flest korgar på huvudet vinner.
Londonbon Jimmy Sainsbury slog världsrekordet för antalet korgar som bars 1932.
Covent Garden har alltid varit en fantastisk blandning av det lokala och det glamorösa. Det var ett av Londons första torg och utvecklades som Londons främsta grönsaks- och blomstermarknad. Piazzan designades av Inigo Jones på 1600-talet och färdigställdes 1631 med frukt- och grönsaksmarknaden som växte fram runt denna tid. Den stora saluhallen byggdes 1830 och står kvar än idag – även om frukten, grönsakerna och blommorna för länge sedan har försvunnit. Marknaden flyttades ut på 1970-talet.
En gång om året på marknaden lastade bärarna sin potatis på lastbilarna, och när de var klara, hade de tävlingar med korgar på huvudet. Mannen som hade flest korgar på huvudet och inte tappade dem vann loppet. 1936
På väg till Monte Carlo 1935. Dansken Danielsen på sin extra höga cykel den 18 januari 1935 då han och en kamrat påbörjat den rekordlånga cykelturen från Stockholm till Monte Carlo på den Franska rivierien. Inte bara cykeln är hög och udda, han har styltor på sig för att nå ner till pedalerna.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kilogram. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Två patrullerande poliser står och pratar med personer ur A-laget, som förmodligen fått deras uppmärksamhet. Delar av stortavlan på väggen säger: Sköt om dig. Drick mjölk. Osäkert om de följer uppmaningen. En kampanj från Svenska mejerierna som publicerades i tidningsannonser och på stortavlor utomhus 1970. I bakgrunden Tunnelgatan/Olof Palmes gata
Två patrullerande poliser står och pratar med personer ur A-laget, som förmodligen fått deras uppmärksamhet. Delar av stortavlan på väggen säger: Sköt om dig. Drick mjölk. Osäkert om de följer uppmaningen. En kampanj från Svenska mejerierna som publicerades i tidningsannonser och på stortavlor utomhus 1970. I bakgrunden Tunnelgatan/Olof Palmes gata med skylten Alltinget över en dörr. Ett samlingspunkt för samhällets olycksbarn.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kilogram Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kilogram Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kilogram. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kilogram. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kilogram. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kilogram Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kilogram Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kilogram Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kilogram. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kilogram Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kilogram Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kilogram. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kilogram Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kilogram Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.