På 70-talet. Obs! Stormarknad med parkering och varuhus. En satsning på så kallade stormarknader började redan 1963 med det första Obs! varuhuset i Vårby. Satsningen byggde på idén om en ekel byggnad och inredning, fullständig självbetjäning och 10-15% lägre priser än i gängse butiker. Den växande bilismen tog man hänsyn till och att man lätt kunde ta bilen dit, parkera och köra hem bidrog till succén. Här 1978 är fortfarande varuhusen ett populärt köpställe. Bilden tagen i Fittja Stockholm.
På 70-talet. Obs! Stormarknad med parkering och varuhus. En satsning på så kallade stormarknader började redan 1963 med det första Obs! varuhuset i Vårby. Satsningen byggde på idén om en ekel byggnad och inredning, fullständig självbetjäning och 10-15% lägre priser än i gängse butiker. Den växande bilismen tog man hänsyn till och att man lätt kunde ta bilen dit, parkera och köra hem bidrog till succén. Här 1978 är fortfarande varuhusen ett populärt köpställe. Bilden tagen i Fittja Stockholm.
På 70-talet. Obs! Stormarknad med parkering och varuhus. En satsning på så kallade stormarknader började redan 1963 med det första Obs! varuhuset i Vårby. Satsningen byggde på idén om en ekel byggnad och inredning, fullständig självbetjäning och 10-15% lägre priser än i gängse butiker. Den växande bilismen tog man hänsyn till och att man lätt kunde ta bilen dit, parkera och köra hem bidrog till succén. Här 1978 är fortfarande varuhusen ett populärt köpställe. Bilden tagen i Fittja Stockholm.
På 70-talet. Obs! Stormarknad med parkering och varuhus. En satsning på så kallade stormarknader började redan 1963 med det första Obs! varuhuset i Vårby. Satsningen byggde på idén om en ekel byggnad och inredning, fullständig självbetjäning och 10-15% lägre priser än i gängse butiker. Den växande bilismen tog man hänsyn till och att man lätt kunde ta bilen dit, parkera och köra hem bidrog till succén. Här 1978 är fortfarande varuhusen ett populärt köpställe. Bilden tagen i Fittja Stockholm.
På 70-talet. Obs! Stormarknad med parkering och varuhus. En satsning på så kallade stormarknader började redan 1963 med det första Obs! varuhuset i Vårby. Satsningen byggde på idén om en ekel byggnad och inredning, fullständig självbetjäning och 10-15% lägre priser än i gängse butiker. Den växande bilismen tog man hänsyn till och att man lätt kunde ta bilen dit, parkera och köra hem bidrog till succén. Här 1978 är fortfarande varuhusen ett populärt köpställe. Bilden tagen i Fittja Stockholm.