Husmor i köket 1950 vid en klassisk Aga-spis. Fru Esther Lundberg vid gjutjärnsspisen uppfunnen av Gustaf Dalén under 1920-talet hos företaget AGA (Aktiebolaget Gasaccumulator)
Husmor i köket 1950 vid en klassisk Aga spis. Gjutjärnsspisen uppfunnen av Gustaf Dalén under 1920-talet hos företaget AGA (Aktiebolaget Gasaccumulator)
Mai Zetterling. Skådespelare, författare och filmregissör. ( 242 maj 1925 - 17 mars 1994 ). Hon står vid grinden till villan i Ålsten där hon bodde vid tiden med sin man dansören Tutte Lemkow och deras 10 månader gamla dotter Etienne. Bilden publicerad i tidningen Filmjournalen nr 25-26 1946.
Mai Zetterling och Birger Malmsten under inspelningen av filmen Musik i Mörker i filmbolaget Sandrews filmateljé 1947. Regi Ingmar Bergman. Filmen bygger på Dagmar Edqvist roman med samma namn. Filmen hade Sverigepremiär den 17 januari 1948 på Royal.
Prinsessan Madeleines dop. Kung Carl den XVI Gustaf med hustru drottning Silvia och barnen Victoria och Carl Philip med prinsessan Madeleine på Stockholms slott efter dopet i Slottskyrkan den 31 Augusti. 1982
Prinsessan Madeleines dop. Kung Carl den XVI Gustaf med hustru drottning Silvia och barnen Victoria och Carl Philip med prinsessan Madeleine i Slottskyrkan den 31 Augusti. 1982
Stimulantia 1967
Ingrid Bergman
Inspelning 1964
Smycket (The Necklace) Omnia Films, 1964 released 1967 /part of Stimulantia, an eight-part film, each directed by adiffrent Swedish director. Director Gustaf Molander, Cast
Ingrid Bergman ( the wife) Gunnar Björnstrand (the husband) 18 minutes.
Gertrud Fridh och Birger Malmsten. Inspelning av filmen Skepp till Indialand 1947 . Regi Ingmar Bergman. Bilden publicerad i tidningen Filmjournalen nr 30 1947.
Prinsessan Madeleines dop. Kung Carl den XVI Gustaf med hustru drottning Silvia och barnen Carl Philip och prinsessan Madeleine i Slottskyrkan den 31 Augusti. 1982
Gertrud Fridh , Holger Löwenadler och Birger Malmsten. Inspelning av filmen Skepp till Indialand 1947 .
Regissör Ingmar Bergman längst till höger vid filmkameran. Bilden publicerad i tidningen Filmjournalen nr 30 1947.