Stig Järrel , 1910-1998 , svensk skådespelare och revyartist. En av hans mest kända figurer han gjorde på revyscenen var figuren Fibban Karlsson som häcklade makthavare och politiker i vassa monologer.
1970-tal
Stig Järrel , 1910-1998 , svensk skådespelare och revyartist. En av hans mest kända figurer han gjorde på revyscenen var figuren Fibban Karlsson som häcklade makthavare och politiker i vassa monologer.
1970-tal
Stig Järrel , 1910-1998 , svensk skådespelare och revyartist. En av hans mest kända figurer han gjorde på revyscenen var figuren Fibban Karlsson som häcklade makthavare och politiker i vassa monologer.
1970-tal
Stig Järrel , 1910-1998 , svensk skådespelare och revyartist. En av hans mest kända figurer han gjorde på revyscenen var figuren Fibban Karlsson som häcklade makthavare och politiker i vassa monologer.
1970-tal
Stig Järrel , 1910-1998 , svensk skådespelare och revyartist. En av hans mest kända figurer han gjorde på revyscenen var figuren Fibban Karlsson som häcklade makthavare och politiker i vassa monologer.
1970-tal
Stig Järrel , 1910-1998 , svensk skådespelare och revyartist. En av hans mest kända figurer han gjorde på revyscenen var figuren Fibban Karlsson som häcklade makthavare och politiker i vassa monologer.
1970-tal
Den svenska synden. Svenska långfilmer som Hon dansade en sommar, Sommaren med Monika och Jag är nyfiken Gul, fick stort utrymme i amerikansk och engelsk press. Trots en intensiv censurdebatt och demonstrationer mot filmerna, blev dom internationella framgångar. Och inte bara för filmernas konstnärliga budskap. Utländska turister som kommer till Sverige för den svenska syndens skull under 1960 och 1970-talen får dock nöja sig med att i skyltfönster och på biografer se på pornografi.
Man tittar på reklamen för filmerna porrbiograf som visar sexfilm non-stop på nedre Norrmalm i Klarakvarteren, Stockholm
Den svenska synden. Svenska långfilmer som Hon dansade en sommar, Sommaren med Monika och Jag är nyfiken Gul, fick stort utrymme i amerikansk och engelsk press. Trots en intensiv censurdebatt och demonstrationer mot filmerna, blev dom internationella framgångar. Och inte bara för filmernas konstnärliga budskap. Utländska turister som kommer till Sverige för den svenska syndens skull under 1960 och 1970-talen får dock nöja sig med att i skyltfönster och på biografer se på pornografi.
Man tittar på reklamen för filmerna på biograf London som visar sexfilm non-stop på Bryggargatan på nedre Norrmalm Klarakvarteren, Stockholm